24 sty 2017

WYROZUMIAŁOŚĆ - CZYLI COŚ, CZEGO WYZBYLIŚMY SIĘ W OSTATNICH CZASACH

Ja wiem. Jestem jaka jestem. I zdaję sobie doskonale z tego sprawę. Jak każdy człowiek popełniam błędy, sprawiam problemy - sobie i otoczeniu, w którym przebywam. Mogę uchodzić za wredną. Nie dziwię się, bo taka jestem. Nie toleruję głupoty i bezmyślności, bo to cechy, których można się wyzbyć przy odrobinie chęci. Wywyższanie się też nie jest w porządku. Ale ja to rozumiem. 

Jedyna moja cecha, z której jestem dumna to wyrozumiałość. Człowiek wyrozumiały, to taki, który potrafi zrozumieć powody czyichś błędów albo przyczyny niewłaściwego postępowania danej osoby. Jak już chyba kiedyś pisałam - jestem obserwatorem. Zauważyłam to u siebie całkiem niedawno. Mam tu na myśli, że jestem dość spostrzegawcza, jeśli chodzi o otoczenie. Za pomocą paru krótkich rozmów jestem w stanie wywnioskować, z kim mam do czynienia. I nie mówię tu o "ocenianiu książki po okładce".
Ale wracając do tematu: często zauważam, że mamy skłonność do krytykowania, oskarżania i wytykania palcami, tak naprawdę nie wiedząc, jaka historia kryje się za człowiekiem. Osądzamy ludzi, bo podążamy za tłumem. Jeśli osoba, którą pozornie lubisz, powiedziała, że dany człowiek jest zły, to ty będziesz popierać zdanie tej osoby. No, bo przecież ona wie... A tu klops. Bo wszyscy się powtarzamy. Jak przekupki na targu. Jedna leci do drugiej, a druga do trzeciej i czwartej.
Warto czasem spojrzeć na drugiego człowieka, ale tak porządnie. Spróbujmy go poznać. Zrozumieć. Czasami będzie z tym trudno - każdy z nas to chodząca zagadka. A czasami wystarczy spojrzeć na drugą osobę z innej perspektywy. That's all.

Zachęcam do bycia wyrozumiałym - to naprawdę pomaga w życiu. Nie raz się o tym przekonałam.

11 komentarzy:

  1. Również jestem obserwatorem i również jestem wyrozumiała. Często to powtarzam, ale każdy wybiera własną drogę.
    Mój blog♡

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyrozumiałość to bardzo ceniona cecha, którą mam nadzieje, że posiadam :)
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Czasami naprawdę można kogoś źle ocenić tylko dlatego, że mamy "pewne przypuszczenia". Ja zawsze staram się zrozumieć każdą osobę i jej postępowanie. Nie raz jest to trudne ale często też wynika to ze słabej psychiki lub złych doświadczeń życiowych. Powinniśmy być bardziej wyrozumiali wtedy żyłoby się lepiej. ➥ przewrotowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post, skojarzył mi się z cytatem, który mówi, żeby nie oceniać kogoś dopóki nie pozna się powodów dlaczego ta osoba zachowała się w ten, a nie w inny sposób. Poza tym masz rację - w dzisiejszych czasach ciężko znaleźć kogoś wyrozumiałego.
    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mądre słowa. Ja ostatnio staram się o nikim nie mówić źle, szczególnie jeśli nie mam do tego podstaw. Wszystko niestety może się obrócić przeciwko nam, albo z niewinnych plotek wyjść poważny problem :/
    Warto być wyrozumiałym, postawić się w sytuacji innych, bo nigdy nie wiadomo kiedy i my będziemy tego potrzebować.

    http://niepoprawnymakijaz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Również jestem wyrozumiała i nie oceniam ludzi pochopnie. Wkurza mnie jak czasem ludzie nie znając kogoś, rzucają swój osąd. Bardzo mądre słowa ! Świetny post !

    ns-w-zwierciadle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Great post dear!

    http://iameleine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. wyrozumiałość jest mega ważna :) zostaję tu na dłużej i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyrozumiałość jest bardzo ważna, ale czasami wydaje mi się, że ludzie mylą ja z nadmierną tolerancją wszystkiego ;)
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobrze napisane Aga.
    Ja osobiście teraz też staram się być wyrozumiała więc wiem, jakie to ciężkie dla nas czasem samych pojąć czyjeś decyzje, postępowania które na obecną chwilę by nam nie leżały.
    Podam przykład z życia: mam przyjaciółke, która zrobiła błąd owy ż spotkała się z chłopakiem jakimś tylko by się pocieszyć...A ja wiem że ona się spotkała by poczuć znowu jakąś bliskość po rozstaniu. A inni? Krytykowali, nazwali nawet dziwką bo poszła się z tamtym spotkać.... Nie próbowali zrozumieć sytuacji że np. ona jest rozchwiana po rozstaniu czy że ona potrzebuje jakiegoś ciepła...Woleli komentować swoje wersje.
    Ciężko być wyrozumiałym :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Często przejechałam się na zbyt pochopnym ocenianiu. Przez co straciłam szansę na przyjaźń z niesamowitymi ludźmi. Warto być wyrozumiałym.

    OdpowiedzUsuń